درهم برهم

چرا باید خودمان را در 6 مورد بشناسیم؟

چرا باید خودمان را در 6 مورد بشناسیم؟

کسانی که تمام زندگی خود را جستجو می کنند و خوشبختی را به تحقق یا دستیابی به چیزهای خاصی نسبت می دهند: خوشبختی واقعاً بیرون نیست، در درون است! چرا باید خودمان را در ۶ مورد بشناسیم

6 maddede kendimizi neden tanımalıyız?

سلام به همه شما. امیدوارم هفته خوبی داشته باشید اکتبر برای من یک ماه بسیار فعال بود. در راستای پروژه یک ساله رسانه های اجتماعی که شروع کردم، شروع به سازماندهی و به اشتراک گذاری تمرینات مربیگری روزانه کردم. من تمرینات این ماه را حول مفهوم “شناخت خود” تنظیم کردم، که آن را نقطه شروع پیشرفت شخصی می دانم، و در طول ماه پست هایی را به اشتراک گذاشتم که به ما کمک کرد خودمان را بهتر بشناسیم.

در این مقاله، می‌خواهم با توضیح درباره اهمیت و فواید شناخت خود، از شما حمایت کرده و به شما انگیزه بدهم تا تصویر بزرگی را در سفر توسعه شخصی خود ببینید. همانطور که همیشه می‌گویم، دانستن اینکه چرا کاری را انجام می‌دهیم برای ایجاد آگاهی بسیار ضروری است. چرا باید خودمان را خیلی خوب بشناسیم؟ بیایید با هم به این سوال پاسخ دهیم:

1- شادی در درون ماست:

این جمله که همه شما می شناسید و توسط یک کمدین معروف که من خیلی دوستش دارم کلیشه شده است، اگرچه اهمیت آن تا حد زیادی در طنز از بین رفته است. هر بار که سمینارهای توسعه شخصی را که در آن شرکت کرده یا بخشی از آن بوده ام ترک می کنم، سوالات مشابهی را از حلقه نزدیک خود دریافت می کنم. “پس، آن چیست؟”، “چه کاری و چگونه باید انجام دهیم؟”، “آیا واقعاً در درون ماست؟” از من سوالاتی از این دست می پرسند “بله، در درون ما، من می گویم.” صداها می افتد: “بیا…”

خبر بد برای کسانی که در طول زندگی خود جستجو کرده اند و خوشبختی را به تحقق یا دستیابی به برخی چیزها نسبت می دهند: خوشبختی واقعاً بیرون نیست، در درون است. برای شاد بودن، ابتدا نیاز داریم. بدانیم چه چیزی ما را خوشحال می کند این همه در مورد شناخت خودمان است. پول، شهرت، شهرت، قدرت و بسیاری از دارایی های دنیوی دیگر قدرت جهانی برای ایجاد شادی ندارند.

برای برخی، اینها معتبر هستند، برای برخی، بی اهمیت هستند، و برای برخی، آنها فقط یک بلیط ورودی به جاده ای هستند که در آن به طور کامل خود را گم می کنند. مهم این است که شما در هسته خود چه نوع فردی هستید و از چه چیزی تغذیه می کنید. مردم تا زمانی به خوشبختی می رسند که حقایق و ارزش های خود را زندگی کنند. نه زمانی که آنچه باید اتفاق بیفتد یا زمانی که حقایق دیگران پذیرفته می شود.

mutluluk kendini bilmek tanımak

هر چه با نقاط قوت، ترس ها و ضعف های خود بیشتر آشنا شویم، شکل دادن به بهترین زندگی برای ما امکان پذیرتر است. به افرادی که در حلقه نزدیک خود می شناسید فکر کنید… کدام یک از آنها در شغلی کار می کنند که برای آنها خوب است، جایی که می توانند قدرت واقعی خود را نشان دهند و بدرخشند؟ کدام یک از آنها رابطه ای دارند که آنها را تغذیه می کند و در آن آرامش واقعی پیدا می کنند؟ چند نفر از آنها با دادن 100 درصد برای رسیدن به هدف تلاش می کنند؟

و سوال میلیون دلاری: چه کسی واقعاً آرامش درونی دارد و خوشحال است؟ دیدن تفاوت کار سختی نیست، درست است؟ این خود آگاهی شخصی است که این تفاوت را ایجاد می کند.

2- درگیری داخلی آزاردهنده است:

شب وقتی سرت را روی بالش می گذاری، تو بهتر از من می دانی که چه صحبت ها و بحث هایی در سرت می گذرد. «چرا این کار را کردم؟ درست انجام دادم؟ آیا انتخاب دیگری داشتم؟ ذهن من یک چیز می گوید، قلب من چیز دیگری می گوید، من در این بین گیر کرده ام…”

وقتی اعمالی که در بیرون منعکس می‌کنیم با آنچه در درون ما اتفاق می‌افتد مطابقت ندارد، احساس می‌کنیم که از هر دو طرف کشیده می‌شویم. با این حال، اگر ما واقعاً خود را می شناختیم، چنین تمایزی وجود نداشت. آنچه انجام می دهیم، آنچه فکر می کنیم و آنچه که احساس می کنیم هماهنگ خواهد بود و درون ذهن ما به دنیایی از صلح تبدیل می شود.

iç çatışma

من این موضوع را بیشتر در دوستانم مشاهده می کنم که در مورد جنس مخالف سردرگم هستند. مطمئنم شخصیتی را می‌شناسید که فکر می‌کند عاشق هر کسی است که می‌بیند، سپس خودش و احساساتش را زیر سوال می‌برد، به نوعی رفتار می‌کند و بعد پشیمان می‌شود. آیا این چنین است، آیا چنین است، آیا واقعی است یا از باطل است؟ این افراد فقط به این دلیل خودشان را می خورند. با این حال، با افرادی که خود را می شناسند، می توان خیلی راحت تر این وضعیت را حل کرد.

این شخص می داند که چرا کاری را انجام می دهد. وقتی کسی را دوست دارد، دلیل و عواقب آن را به وضوح برای خود می بیند و بدون تردید تصمیم خود را می گیرد. او تصمیمی را که می گیرد زیر سوال نمی برد و حتی از بحران های بزرگ هم بدون آسیب رساندن به خود یا اطرافیانش عبور می کند.

3- بلاتکلیفی دردسر است:

بی تصمیمی ما را از قدم برداشتن باز می دارد، ما را در سرمان به دام می اندازد. وقتی خودمان را بشناسیم، تصمیم گیری آسان تر می شود. زیرا ما به وضوح می دانیم که چه چیزی برای ما درست و نادرست است. ما از نیازهای خود آگاه هستیم. مکانیسم تصمیم‌گیری ما در مورد هر موضوعی، از کوچک‌ترین تا بزرگ‌تر، قوی‌تر و سالم‌تر می‌شود.

اینکه به یک مهمانی برویم یا نه، استعفا بدهیم یا نه، و دوباره با یک فرد سابق کنار هم قرار بگیریم. عاشق یا نه… همه چیزهایی که زندگی به سمت ما پرتاب می کند، انتخاب چیزی که برایمان مناسب است، وقتی آسان تر می شود که بدانیم چه جور آدمی هستیم. به این ترتیب زمان را تلف نمی کنیم و در افکار خود غرق نمی شویم. ما هیچ تردیدی نداریم.

oto kontrol irade

4- خودکنترلی مهم است:

اگر بدانیم چه چیزی ما را عصبانی، افسرده و “بد” می کند، جلوگیری از آنها برای ما آسان تر می شود. به عنوان مثال، اگر نیاز دارید که روی کار خود تمرکز کنید و نمی توانید به دعوت های اجتماعی دوستان خود نه بگویید، می توانید یک پیام انبوه به گروه خود ارسال کنید و از آنها بخواهید که شما را لمس نکنند یا به مدت دو یا سه روز شما را به هیچ برنامه ای دعوت نکنند.

در این مثال، شما می دانید چه کاری باید انجام دهید، و به اندازه کافی خودتان را می دانید که چه چیزی می تواند کاری را که باید انجام دهید به خطر می اندازد. در نتیجه، اقدامات احتیاطی را انجام می دهید و شرایط لازم را برای تمرکز روی کار خود بدون استرس ایجاد می کنید. ما می‌توانیم از این برای رهایی از عادت‌های بدمان استفاده کنیم، یا نظم زندگی جدیدی برقرار کنیم که برای خودمان خوب باشد… فردی که خود را می‌شناسد در برابر تحت کنترل بودن شرایط مقاومت بیشتری دارد و کمتر قربانی می‌شود.< /p>

5- در برابر فشارهای محیطی قوی بمانید:

جامعه همیشه ما را مجبور می‌کند که متحد باشیم، در همان الگو بمانیم و به شیوه‌های مشابه رفتار کنیم. چیزی که یکسان است پذیرفته می شود، آنچه متفاوت است منتفی است. اما یکسان بودن و پذیرفته شدن همیشه خوشحال کننده نیست. پذیرفته شدن برای برخی یک ارزش است، در حالی که برای برخی دیگر اصالت مهم تر است.

در کشور ما، افرادی در کشور ما هستند که ساعت ها وقت خود را با اجرای موسیقی که نمی فهمند یا دوست ندارند، صرفاً به دلیل “باحال” بودن، تلف می کنند. جوانانی هستند که به دلیل “بازنده” به نظر می رسند، لباس مورد نظر خود را نمی پوشند. شناخت خودمان و اعتراف به خوشی‌ها و نفرت‌هایمان حتی یک بار با صدای بلند قدرتی است که این طلسم را می‌شکند.

empati tolerans hoşgörü kendini tanımak

6- تحمل و همدلی با خودآگاهی افزایش می یابد:

مبارزات، مشکلات و آگاهی خودمان به عنوان حایلی در روابط ما با محیط نزدیک یا سایر اعضای جامعه ما عمل می کند. فردی که با احساسات خود در آرامش است، خشم، عصیان و غم دیگران را بیشتر درک می کند. اگرچه این احساسات توسط همه احساس می شود، اما اکثر مردم آنها را مورد سوال قرار نمی دهند.

پرسش‌کننده می‌تواند به راحتی همدلی کند زیرا قبلاً این فرآیند را طی کرده است. به این ترتیب به جای واکنش، می تواند دلیل این امر را زیر سوال ببرد. بنابراین واکنش کمتری دارد. من معتقدم که این قدرت بسیار مهمی است که آرامش و احساسات درونی خود را به وجدان دیگران واگذار نکنیم، به خصوص به عنوان افرادی که در کشوری زندگی می کنند که نمی دانیم لحظه ای که در خیابان قدم می گذاریم چه چیزی در انتظارمان است.

به این 6 موضوع اصلی نگاهی بیاندازید

اگر می گویید “من هیچ تضاد درونی یا بلاتکلیفی ندارم، خودم کنترلی بسیار بالایی دارم، بسیار بردبار هستم، کوچکترین تحت تاثیر فشار محیطی قرار نمی گیرم و مهمتر از همه خوشحالم.” تبریک صمیمانه من را بپذیرید و با من تماس بگیرید. یعنی چیزهای زیادی برای یادگیری از شما دارم. اما اگر در مورد هر یک از این نکات نیاز به حمایت دارید، زمان و تلاش خود را صرف شناخت خود کنید.

آخرین باری که بدون گوشی در دست یا سریال روی صفحه نمایش با خودتان خلوت کردید کی بود؟ آخرین باری که از خود پرسیدید “من کیستم، چه جور آدمی هستم” کی بود؟ پرسیدی؟ اگر می خواهید قدمی در راه شاد بودن و ساختن آینده ای که برایتان خوب است بردارید، ابتدا به خودتان نگاه کنید. ارزش های خود را بیابید، هدف خود را کشف کنید.

درباره خود کنجکاو باشید، مانند تلاش برای شناخت فردی که دوست دارید در اولین قرار ملاقات. به هر حال تنها چیزی که تا پایان عمر شما را همراهی می کند خودتان هستید. بنابراین، در داخل سرمایه گذاری کنید، نه در خارج.

برای همه شما هفته ای پر از پیشرفت و پرسش آرزو دارم. با خودت خوب باش.

کمپین های تخفیف جمعه سیاه 2018 اعلام شد!

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا